Kimyasal Peeling

Kimyasal Peeling Nedir?

Cildin canlandırılması, gençleştirilmesi ve yenilenmesi için bazı kimyasal solüsyonların uygulamasıdır. Bu uygulamada deriye, yüzeyel tabakaların ayrılmasına ve soyulmasına neden olan kimyasal maddeler uygulanır.

Kimyasal Peeling’in Amacı ve Uygulama Alanları Nedir?

Kimyasal peeling, güneş hasarı sonucu oluşmuş ince çizgilerin hafifletilmesi ve kalın çizgilerin inceltilmesi, sivilce izlerinin hafifletilmesi, cildin yumuşaklığını artırarak, kuru kaba yapısının giderilmesi, parlaklığının artırılması ve ayrıca çeşitli dermatolojik bozukluklarda hekimler tarafından uygulanan bir yöntemdir.

Çevresel (güneş, yanık vs.) faktörlerin deride oluşturduğu kırışıklar, güneşe ve yaşa bağlı lekeler, çiller, yüzdeki koyu renkli lekeler, melazma denilen hormonal veya gebelik lekelerde peeling uygulaması yapılabilir.

Bu uygulama; cildin yenilenmesine, yumuşak bir cilt yapısı oluşturmaya, cilde nem kazandırmaya, kollojen yapısını güçlendirerek çizgilerin azalmasına yardımcı bir uygulamadır. Ciltteki renk farklılıklarını azaltmaya ve antioksidan olduğundan cildin yaşlanma sürecini yavaşlatmaya yardımcı olur.

Kimyasal Peeling Uygulanmaması Gereken Durumlar

Uygulama bölgesinde uçuk, açık yara bulunması,
Cerrahi girişim uygulanmış olması, laser veya radyosyon tedavisi,
Solaryum öncesi ve sonrası,
Alerji ve bağışıklık sistemini ilgilendiren hastalıkların varlığı,
Son 6 ay içinde A vitamini tedavisi alınmış ise,
Egzama, dermatit gibi cilt hastalıkları,
Nebdeleşme vakalarında uygulanmamalıdır.
Peeling Sonrasında Neler Beklenir?

Yapılan peeling uygulamasının derinliğine bağlı olarak farklı reaksiyonlar oluşur. İşlem esnasında hafif yanma ve batma olabilir. İşlem sonrası normal günlük yaşama dönülebilir. Hastanın yaşı, cilt tipi, cinsi, vücudunda düzeltme ihtiyacı gördüğü bölgelere göre kimyasal maddenin konsantrasyonu, süresi ve seans sayısı doktor tarafından ayarlanır. Seans sayısı ve uygulama sıklığı kişilerin problemlerine göre değişiklik göstermektedir.

Peeling sonrası önerilen nemlendirici preparatlar kullanılmalı ve güneşten korunmaya dikkat edilmelidir.